Koszty reklamy a koszty reprezentacyjne w firmie

Koszty poniesione na rzecz reklamy kielce, jakie ponosi firma mogą zostać uznane jako koszty uzyskania przychodu, natomiast koszty związane z reprezentacją nie mogą zostać uznane jako koszt prowadzenia działalności. Koszty reprezentacyjne bowiem uznawane są za koszty, które ponosi się w celu podniesienie reputacji i wizerunku firmy, a to według przepisów panujących w Polsce nie przenosi się bezpośrednio na zwiększenie przychodów w firmie. Nie jest to korzystny zapis w prawie dla przedsiębiorców. Jak odróżnić reklamę od kosztów reprezentacyjnych? Głównym wyznacznikiem oczywiście jest cel, z jakim działamy. Jeśli chodzi o prezentację, podnosimy wizerunek w oczach klienta, co nie zawsze w bezpośredni sposób przekłada się na wielkość sprzedaży albo wielkość zainteresowania klienta naszymi usługami. W przypadku reklamy kielce jest większy zauważalny związek między poniesionymi kosztami na nią a sprzedażą. Reklama przekonuje do oferty firmy. Podniesienie wizerunku niekoniecznie, przynajmniej w świetle prawa.